Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα τη διέλευση του ΜΕΤΡΟ από την Καισαριανή

Με το πολύ σοβαρό θέμα της διέλευσης του ΜΕΤΡΟ από την Καισαριανή ασχολήθηκε χθες το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης σε ανοιχτή του συνεδρίαση, παρουσία φορέων και κατοίκων της Καισαριανής.

Καλεσμένοι στη Συνεδρίαση ήταν ο Νικόλαος Μπούσουλας, Διευθυντής Στρατηγικής Ανάπτυξης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και ο Θεόδωρος Παπαδόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, που παρουσίασαν αναλυτικά το έργο και ειδικότερα τη διέλευση της γραμμής 4 από την πόλη μας, την προβλεπόμενη χωροθέτηση των σταθμών και τις εναλλακτικές δυνατότητες, καθώς και τις αλλαγές που θα επέλθουν στον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης. Το έργο σύμφωνα με την εταιρεία δημοπρατείται το αμέσως επόμενο διάστημα, ενώ η κατασκευή των σταθμών στην Καισαριανή εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει στα μέσα του 2019 και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2022.

Ο Δήμαρχος στην εισηγητική του ομιλία έθεσε συνολικά το θέμα των μέσων μεταφοράς προς όφελος του λαού. Υπογράμμισε ότι σήμερα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να εξυπηρετούνται οι πολίτες από σύγχρονες, ασφαλείς, γρήγορες και προσιτές συγκοινωνίες, όσο το δυνατόν φιλικότερες προς το ήδη πολύ επιβαρημένο αστικό περιβάλλον, που θα σχεδιάζονται με βάση τις ανάγκες τους και όχι με βάση τα επιχειρηματικά συμφέροντα και το κέρδος. Με φθηνό αντίτιμο και δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, των ΑμΕΑ ή άλλων εργαζομένων που έχουν ανάγκη, των μαθητών και φοιτητών.

Τόνισε ότι η δημιουργία δύο σταθμών του ΜΕΤΡΟ στην Καισαριανή θα συμβάλει περεταίρω στην εξυπηρέτηση του συνόλου των κατοίκων της πόλης μας, δίνοντας ανάσα στο συγκοινωνιακό πρόβλημα. Ανέδειξε ωστόσο, ότι η κατασκευή και χωροθέτηση των σταθμών θα πρέπει να λάβει υπόψη την πολύπλευρη επίδρασή τους στη ζωή της πόλης και να επιλεγεί για το σκοπό αυτό η πλεονεκτικότερη θέση που αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Με βάση αυτό το σκεπτικό η Δημοτική Αρχή ζήτησε το προηγούμενο διάστημα από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ την εξέταση εναλλακτικής πρότασης για τη δημιουργία του δεύτερου σταθμού, πλέον της αρχικής πρότασης της εταιρείας που προέβλεπε σταθμό εντός των αθλητικών χώρων της ΝΗΑΡ ΗΣΤ.

Η αναζήτηση εναλλακτικής κρίθηκε αναγκαία, καθώς η δημιουργία δεύτερου σταθμού επί της Εθνικής Αντιστάσεως θα επέφερε με σιγουριά νέα επιβάρυνση στην ήδη φορτισμένη κυκλοφοριακή ροή της λεωφόρου, με το σταθμό της ΝΗΑΡ- ΗΣΤ να είναι ο κοντινότερος στην είσοδο της Αθήνας από την Αττική Οδό, και με την περιοχή να μη διαθέτει υποδομή ούτε τη δυνατότητα δημιουργίας της για να υποστηρίξει κάτι τέτοιο. Επιπλέον, και με βάση τα κατατεθειμένα σχέδια της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ η χωροθέτηση του σταθμού της ΝΗΑΡ ΗΣΤ αλλάζει τη χρήση μόνιμα  ενός σημαντικού τμήματος των αθλητικών υποδομών της ΝΗΑΡ – ΗΣΤ (γήπεδο τένις, απομείωση χώρου γηπέδου και βόρειας κερκίδας) και δεσμεύει ένα σημαντικό τμήμα του προαύλιου χώρου του μεγαλύτερου και πιο ιστορικού συγκροτήματος σχολείων της πόλης, του Βενιζέλου.

Στην εξέλιξη της συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο αυτοί οι προβληματισμοί επιβεβαιώθηκαν από την πλειοψηφία των τοποθετήσεων τόσο των κατοίκων όσο και των Δημοτικών Συμβούλων.

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στη βάση αυτή των προβληματισμών παρουσίασε εναλλακτική πρόταση για το δεύτερο σταθμό της πόλης στα όρια του χώρου της Πανεπιστημιούπολης και με είσοδο για την Καισαριανή στο ύψος της συμβολής των οδών Ανατολικής Θράκης και Ομηρείου (πίσω από το σούπερ-μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος).

Η πρόταση αυτή υπερψηφίστηκε από την πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου και συγκεκριμένα από την Δημοτική Αρχή και  τις παρατάξεις «Συνεργασία Πολιτών» και «Καισαριανή Πόλη για Όλους». Συμπυκνώνει τις κυριότερες παρατηρήσεις και προτάσεις των παρατάξεων αυτών, παρουσιάζοντας συγκριτικά σχετικά πλεονεκτήματα με την αρχική πρόταση, εξυπηρετώντας εξίσου καλά τις ανάγκες των πολιτών της πόλης. Επιπλέον,  ο σταθμός με έξοδο στην Πανεπιστημιούπολη συμβάλλει στη συνολικότερη συγκοινωνιακή αναβάθμιση της Αθήνας εξυπηρετώντας αποφασιστικά τις ανάγκες και των φοιτητών του Πανεπιστημίου.

Οι παρατάξεις «Καισαριανή Δημιουργία» και «Καισαριανή Τώρα» επιχειρηματολόγησαν και ενέμειναν στην πρόταση για αρχική χωροθέτηση του δεύτερου σταθμού στη ΝΗΑΡ-ΗΣΤ.

Στη συνεδρίαση εντοπίστηκαν από τους περισσότερους ομιλητές οι επιπτώσεις που θα υπάρχουν στη ζωή και την καθημερινότητα της πόλης κατά τη διάρκεια της κατασκευής και η ανάγκη να παρθούν μέτρα ανακούφισης των πολιτών στο διάστημα αυτό. Ιδιαίτερα εντοπίστηκαν οι αναγκαίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, η ανάγκη ανοίγματος του δρόμου της Πανεπιστημιούπολης, η εξασφάλιση της δομικής ακεραιότητας των κτηρίων στις Πυροβολημένες και του Βενιζέλου και η στήριξη των ΕΒΕ της περιοχής.

Το Δημοτικό Συμβούλιο εξέφρασε τη θέλησή του να κινηθεί αποφασιστικά στη διαδικασία υλοποίησης του έργου, στη βάση της απόφασης στην οποία κατέληξε με τη συνεδρίασή του και τόνισε ότι σε περίπτωση νέων εξελίξεων θα επανέλθει εκ νέου.