Η δωρεάν Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Λειτουργίας 10306 που τέθηκε σε λειτουργία τον Απρίλιο του 2020, με αρχικό στόχο την πρόσβαση των πολιτών σε Ειδικούς Ψυχικής Υγείας και την τηλεφωνική τους υποστήριξη για τις πολυδιάστατες επιπτώσεις που επέφερε η πανδημία του COVID-19, διατηρεί τη λειτουργία της και διευρύνει τις υπηρεσίες της.
Οι παρεχόμενες υπηρεσίες έχουν επεκταθεί με την ψυχοκοινωνική υποστήριξη για θέματα που αφορούν σε παιδιά και εφήβους, αλλά και το δωρεάν Πρόγραμμα Υποστήριξης Γονεϊκών Ικανοτήτων, που αφορά στη συμβουλευτική υποστήριξη για την ενδυνάμωση της σχέσης γονέα – παιδιού.
Οι πολίτες, όταν νοιώσουν την ανάγκη, μπορούν να καλέσουν στην τηλεφωνική γραμμή 10306, όπου θα έχουν τις παρακάτω επιλογές:
- Παροχή ψυχολογικής στήριξης: 24ωρη λειτουργία
- Παροχή ψυχιατρικής βοήθειας σε πάσχοντες από ψυχικό νόσημα: λειτουργία από 08.00 έως 20.00
- Παροχή ψυχολογικής στήριξης παιδιών και οικογενειών: 24ωρη λειτουργία
- Παροχή ψυχολογικής στήριξης υγειονομικού προσωπικού: λειτουργία από 08.00 έως 20.00
- Παροχή κοινωνικής στήριξης: λειτουργία από 08.00 έως 20.00
Η τηλεφωνική γραμμή βοήθειας προσφέρει ένα παράθυρο διαλόγου, συμβουλών και ελπίδας και δίνει τη δυνατότητα σε άτομα, που αντιμετωπίζουν κάποιο θέμα ψυχικής υγείας, για παράδειγμα παθολογικό άγχος, παθολογικό φόβο, πανικό, να μιλήσουν, να στηριχθούν και να έρθουν πιο κοντά στη λύση του προβλήματος.
Η υπηρεσία της τηλεφωνικής υποστήριξης οργανώνεται υπό τις επιστημονικές κατευθύνσεις και την εποπτεία της Α΄ Ψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).
Σε επιστημονικό και επιχειρησιακό επίπεδο, συνεργάζονται η Ομοσπονδία Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης & Ψυχικής Υγείας «ΑΡΓΩ», η οποία συμμετέχει με πάνω από 160 ειδικούς από 40 φορείς, το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ), ο μη κερδοσκοπικός Σύλλογος «Το Χαμόγελο του Παιδιού», καθώς και μεγάλος αριθμός εθελοντών ψυχολόγων, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν άμεσα σε σχετική πρόσκληση του Υπουργείου Υγείας.